2 қыркүйек 2019
Мемлекет Басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың Қазақстан халқына Жолдауы сындарлы қоғамдық ДИАЛОГ-Қазақстанның тұрақтылығы мен өркендеуінің негізі
Құрметті отандастар!
Құрметті депутаттар, Үкімет мүшелері!
Баршаңызды жаңа парламенттік маусымның басталуымен құттықтаймын!
Біз еліміздің жаңа тарихындағы маңызды кезеңге келеміз.
Шамамен 30 жыл бұрын біз тәуелсіздігімізді жарияладық, осылайша ата-бабаларымыздың ғасырлар бойғы арманын орындадық.
Осы жылдар ішінде Қазақстанның Тұңғыш Президенті-Елбасы Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың басшылығымен біздің еліміз әлемдегі тұрақты және беделді мемлекетке айналды.
Берік бірліктің арқасында біз тәуелсіздігімізді нығайтып, халықтың әл-ауқатын жақсартуға жағдай жасадық.
Бұл уақыт жасампаздық пен прогресс, бейбітшілік пен келісім кезеңіне айналды.
Біздің даму жолымыз бүкіл әлемде қазақстандық модель немесе Назарбаев моделі ретінде танылды.
Қазір бізге Тәуелсіздік жетістіктерін ұлғайтуға, елді дамудың сапалы жаңа деңгейіне шығаруға мүмкіндік берілді.
Біз бұл мақсаттарға Елбасы саясатының сабақтастығын қамтамасыз ету және жүйелі реформалар жүргізу арқылы қол жеткізе аламыз.
Бұл менің сайлауалды бағдарламамның негізін құрағанын білесіз.
Бүгінде мемлекеттік органдар оны іске асыру үшін тиісті жұмыстар жүргізуде.
Мен, әрине, халыққа берген уәделерімді орындаймын.
Біздің жұмысымызда Елбасы әзірлеген бес институционалдық реформа мен Ұлт жоспарын толық іске асыру қажеттігіне негізделу керек. Ол құрған жаңғырту жөніндегі ұлттық комиссияның жұмысын қайта бастау керек.
Әрі қарай, біздің ортақ міндеттерімізді, атап айтқанда, менің сайлауалды платформамды іске асыру туралы өз ойларымды айтқым келеді.
І. ҚАЗІРГІ ТИІМДІ МЕМЛЕКЕТ.
Мен уәде еткен саяси трансформация біздің мемлекетіміз бен халқымыздың мүдделерін ескере отырып, біртіндеп және тұрақты түрде жүзеге асырылатын болады.
Әлемдік тәжірибе көрсеткендей, жарылғыш, жүйесіз саяси лықтандыру ішкі саяси жағдайдың тұрақсыздығына және тіпті мемлекеттіліктің жоғалуына әкеледі.
Сондықтан біз саяси реформаларды "алға ұмтылмай", бірақ дәйекті, табанды және ойластырылған түрде жүзеге асыратын боламыз. Біздің іргелі қағидатымыз: елдің қоғамдық-саяси өмірін жаңғыртусыз табысты экономикалық реформалар енді мүмкін емес.
"Күшті Президент-ықпалды Парламент-есеп беретін Үкімет". Бұл әлі орындалған факт емес, біз жеделдетілген қарқынмен қозғалуымыз керек Мақсат.
Саяси жүйенің бұл формуласы мемлекет тұрақтылығының негізі болып табылады.
Біздің ортақ міндетіміз – азаматтардың барлық сындарлы сұраныстарына жедел әрі тиімді жауап беретін "халық үніне құлақ асатын мемлекет" тұжырымдамасын іске асыру. Билік пен қоғамның тұрақты диалогы арқылы ғана қазіргі геосаясат контекстінде үйлесімді мемлекет құруға болады.
Сондықтан азаматтық қоғамды қолдау және нығайту, оларды шешу мақсатында неғұрлым өзекті жалпымемлекеттік міндеттерді талқылауға тарту қажет.
Дәл осы мақсатта ротациялық принцип бойынша жұмыс істейтін ұлттық қоғамдық сенім кеңесі құрылды.
Жақын арада барлығымыз келесі шараларды жүзеге асыруымыз керек.
Бірінші. Партиялық құрылыс процесін жалғастырыңыз.
"Nur Otan" партиясы біздің Көшбасшымыз және оның Төрағасы Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың арқасында еліміздің жетекші саяси күшінің күрделі және жауапты миссиясын дәйекті түрде орындап келеді.
Біз қоғамның игілігі үшін сындарлы саясат жүргізетін басқа саяси партиялармен және қозғалыстармен ынтымақтасуымыз керек.
Біздің қоғамды толғандыратын негізгі мәселелер көшеде емес, Парламентте және азаматтық диалог аясында талқыланып, шешімін табуы керек.
Депутаттар өздерінің заңды құқықтарын пайдалана алады және пайдалануы тиіс, оның ішінде өзекті мәселелер бойынша Үкіметке сұрау салулар жіберу және одан нақты шаралар қабылдауды талап ету.
Сонымен бірге, заң шығарушы және атқарушы билік арасындағы қатынастар өзара сыйластық, іскерлік, жасанды қарама-қайшылықсыз болуы керек.
Мемлекет басшысы ретінде еліміздегі көппартиялықты, саяси бәсекелестікті және пікірлердің плюрализмін дамытуға жәрдемдесу міндетін көріп отырмын.
Бұл ұзақ мерзімді перспективада саяси жүйенің тұрақтылығы үшін маңызды.
Парламент Мәжілісі мен мәслихаттарға алдағы сайлау еліміздегі көппартиялық жүйенің одан әрі дамуына ықпал етуі тиіс.
Екінші. Халықпен тиімді кері байланыс.
Қоғамдық диалог, ашықтық, адамдардың қажеттіліктеріне жедел ден қою мемлекеттік органдар қызметіндегі басты басымдықтар болып табылады.
Президент Әкімшілігінде азаматтардың өтініштерін мемлекеттік органдардың қарау сапасын қадағалайтын, олар бойынша жедел шаралар қабылдайтын бөлім құрылды.
Көбінесе адамдар орталықта және жерлерде шенеуніктердің "саңырауы" мен жабылуына байланысты Президентке жүгінуге мәжбүр.
Кейбір саладағы шешімдердің әділетсіздігіне бірнеше рет шағымдану белгілі бір мемлекеттік органдағы немесе аймақтағы жүйелік проблемаларды білдіреді. Енді оған осылай қарау керек және тиісті шешімдер қабылдау керек.
Мемлекеттік қызметшілер жұмысының тиімділігін арттыру мақсатында олардың қатарына дайындалған жас кадрларды тарту қажет.
Сонымен қатар, 2020 жылдан бастап біз мемлекеттік қызметшілер санын біртіндеп қысқартуға кірісеміз, ал босатылған қаражатты неғұрлым пайдалы қызметкерлерді материалдық ынталандыруға бағыттаймыз.
2024 жылға қарай мемлекеттік қызметшілер мен ұлттық компаниялар қызметкерлерінің санын 25 пайызға қысқарту керек.
Үшінші. Митингілер туралы заңнаманы жетілдіру.
Конституцияға сәйкес біздің азаматтарымыздың ерік білдіру құқығы бар.
Егер бейбіт акциялар заңды бұзу және азаматтардың тыныштығы мақсатын көздемесе, онда сіз кездесуге барып, оларды өткізуге заңмен белгіленген тәртіппен рұқсат беруіңіз керек, бұл үшін арнайы орындар бөлуіңіз керек. Сонымен қатар, қалалардың шетінде емес.
Бірақ конституциялық емес әрекеттерге кез-келген шақыру, заң аясында бұзақылық әрекеттер тоқтатылады.
Төртінші. Қоғамдық келісімді нығайту.
Әр түрлі әлеуметтік және этникалық топтар арасындағы келісім-бұл бүкіл қоғамның күш-жігерінің нәтижесі.
Осыған байланысты саяси процестерді талдап, бірлігімізді нығайту үшін нақты шаралар қабылдау қажет.
Бізге қазақ халқының мемлекет құрушы ұлт ретіндегі рөлін ескере отырып, этносаралық келісім мен дінаралық өзара түсіністікті нығайтуды жалғастыру қажет.
Біздің ұстанымымыз: "Ұлт бірлігі-оның алуан түрлілігінде"!
Біз еліміздегі барлық этникалық топтардың тілдері мен мәдениетін дамыту үшін жағдай жасауды жалғастырамыз.
Қазақ тілінің мемлекеттік тіл ретіндегі рөлі күшейтіліп, ұлтаралық қарым-қатынас тіліне айналатын уақыт келеді деп санаймын.
Алайда, бұл деңгейге жету үшін үлкен мәлімдемелер қажет емес, бірақ біздің жалпы жұмысымыз.
Сонымен қатар, тіл үлкен саясаттың құралы екенін есте ұстаған жөн.
Белсенді азаматтық қоғамды қалыптастыру үшін үкіметтік емес ұйымдардың беделін арттыру қажет деп санаймын.
Сондықтан біз жақын арада азаматтық қоғамды дамытудың 2025 жылға дейінгі тұжырымдамасын әзірлеп, қабылдауымыз керек.
Келесі жылы маңызды мерейтойлар мен ірі оқиғаларды мерекелеуге дайындық жұмыстары басталды.
Алдағы жылы біз әл-Фарабидің 1150 жылдығын және Абай Құнанбайұлының 175 жылдығын атап өтеміз.
Мерейтойлық іс-шаралар аясында ысырапшылдыққа жол бермей, осы данышпан тұлғалардың еңбектерін халық арасында кеңінен насихаттау қажет.
Сонымен қатар, Тәуелсіздіктің 30 жылдығын мерекелеу үшін қажетті шараларды қабылдау қажет.
Мұндай маңызды оқиғалар жас ұрпақты шынайы патриотизм рухында тәрбиелеуге ықпал ететініне сенімдімін.
II. АЗАМАТТАРДЫҢ ҚҰҚЫҚТАРЫ МЕН ҚАУІПСІЗДІГІН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ.
Азаматтардың құқықтары мен олардың қауіпсіздігін қорғауды күшейтудің негізгі факторы сот және құқық қорғау жүйелерін терең реформалау болып табылады.
Сот шешімдерінің сапасын жақсарту бойынша бірқатар елеулі шараларды жүзеге асыру қажет.
Судьяның заң мен ішкі сенімге негізделген шешім шығару құқығы мызғымас болып қала береді. Алайда, сот шешімдеріне мұқият талдау жүргізіп, сот практикасының біркелкілігін қамтамасыз ету керек.
Билік органдарының шешімдері мен әрекеттеріне шағымдану кезінде жария-құқықтық дауларда азаматтар жиі тең емес жағдайда болады. Олардың мүмкіндіктері мемлекеттік аппараттың ресурстарымен салыстыруға келмейді.
Сондықтан осы айырмашылықты теңестіретін дауларды шешудің ерекше тетігі ретінде әкімшілік әділетті енгізу қажет.
Бұдан былай дауларды шешу кезінде сот азаматқа немесе бизнеске емес, мемлекеттік органға жүктелетін қосымша дәлелдемелерді жинауға бастамашылық жасауға құқылы болады.
Заңнаманың барлық қайшылықтары мен түсініксіздіктері азаматтардың пайдасына түсіндірілуі керек.
Келесі маңызды мәселеге де тоқталғым келеді.
Біз шамадан тыс репрессиялық шаралар мен сот төрелігінің қатаң жазалау тәжірибесінен бас тарттық. Сонымен қатар, елде көптеген ауыр қылмыстар орын алуда.
Біз азаматтардың негізгі құқықтарын елемей, заңнаманы ізгілендіруге араластық.
Жыныстық зорлық-зомбылық, педофилия, есірткі тарату, адам саудасы, Әйелдерге қарсы тұрмыстық зорлық-зомбылық және жеке адамға, әсіресе балаларға қарсы басқа да ауыр қылмыстар үшін жазаны шұғыл түрде қатайту қажет. Бұл менің Парламент пен Үкіметке берген тапсырмам.
Жақында болған қайғылы оқиғалар ұйымдасқан қылмыстың ең қауіпті түрі ретінде браконьерлік мәселесін ашты.
Браконьерлер жабдықталған, қаруланған, өздерін жазасыз сезінеді. Тек биыл олардың қолынан жануарлар дүниесін қорғау жөніндегі екі инспектор қаза тапты.
Жақында Шығыс Қазақстан облысындағы Марқакөл көлінде браконьерлер тобының қылмыстық әрекеті тоқтатылды.